duminică, 15 noiembrie 2020

SUGESTII DE ACTIVITĂȚI PENTRU ACASĂ - Săptămana 16-20 nov 2020)

 

SUGESTII DE ACTIVITĂȚI , LA ALEGERE PENTRU ACASĂ

TEMA : PREGĂTIREA VIEȚUITOARELOR PENTRU IERNAT

Săptămâna: 16-20 noiembrie 2020

 

Activitățile propuse se  vor desfășura în functie de timpul disponibil, interesul copilului, materialele existente, în ce ordine doriți !

Luni, 16 nov 2020

 

CUNOAȘTEREA MEDIULUI:” În pădure poposim, animale întâlnim!” –convorbire după imagini


https://www.youtube.com/watch?v=cZfAT6xTlco&ab_channel=GOSNEAVERONICA


Indicații metodice : În materialul prezentat am introdus mai multe noțiuni necunoscute , cum ar fi : denumirea adăposturilor animalelor sălbatice( bârlog, vizuină, scorbură) și câte o caracteristică specifică fiecăruia – Ursul ( cel mai puternic animal), Vulpea ( vicleană, șireată), Lupul ( periculos – sanitarul pădurii), Veverița ( jucăușă, stângătoare)

În funcție de timpul disponibil și de interesul copilului insistați pe parcursul săptămanii pe cuvintele noi , ajutându-i pe cei mici să le rețină prin intrebări simple așa cum ați ascultat în filmuleț.

ARTISTICO-PLASTICĂ: Fișele pentru activitățile de săptămana aceasta le puteți găsi la grădiniță, la dna Rodica, luni ,între  orele  11- 13, marți-vineri între 7, 30 -12, 30.

„Animale din pădure” –pictură (la alegere –Ursul, vulpea, veverița etc) sau


 




„Ariciul”- modelaj - țepii din crenguțe de pomi, scobitori, seminte etc-la alegere
Ca să nu-i fie frig , îl puteți așeza pe frunze uscate, să fie pregătit de iarnă!

 





Alte activități la alegere , pe parcursul zilei :

Construcții  Bârlogul ursului




Ursul poate fi din plus sau din plastic!


Artă : Colorăm animalele din cartea de colorat. 
Notă: Săptămana aceasta vorbim doar despre viețuitoarele din țara noastră/Pentru cele din junglă vom avea o altă săptămană dedicată.

Marți, 17 nov 2020

EDUCAREA LIMBAJULUI: :”Turtița” – Lectura educatoarei

https://www.youtube.com/watch?v=6JmqcEfXSWI&ab_channel=GOSNEAVERONICA


Indicații metodice : După audierea poveștii puteți întreba copiii, care sunt personajele ce apar în poveste, în ce ordine apar( cu cine se întâlnește prima dată, apoi cine urmează?)

EDUCAȚIE MUZICALĂ: „Vulpe , tu mi-ai furat gâsca!”

Alte activitati la alegere pe parcursul zilei:

-Trasare semne grafice învatate

  „Țepii ariciului”

Îmi cer scuze, această fișă am găsit-o recent, de aceea nu am scos-o la imprimantă.Puteți să le dați copiilor să scrie pe toată pagina , liber, fără puncte, fire de iarbă , potrivit de mari .În pădure este multă verdeață...😀😀



Miercuri, 18 nov 2020

ACTIVITATE MATEMATICĂ: „Sortăm după formă și mărime „– (Învățăm să încercuim!)-Fișă de lucru

               

 

                                                                               


                                          

EDUCAȚIE FIZICĂ: ”Prin pădure ne plimbăm ,animale admirăm!”- variante de mers, ( mersul piticului, pasul uriașului) ,variante de alergare ( alergare cu genunchii la piept, alergare atingând șezutul etc.)

Joi, 19 nov 2020

ACTIVITATE PRACTICĂ

Vulpea”- lipire sau „Ariciul” – din cartof și scobitori





Indicații metodice: Pentru a le stârni curiozitatea copiilor pentru activitate le puteti spune următoarea poezie:

Umblă vulpea prin pădure:

Ce să fure?

Ce să fure?

Fură coaja de pe tei,

Şi-mpleteşte papucei:

Pentru dânsa o pereche,

Că şi-a rupt-o pe cea veche.

Pentru soţ – Jupân-vulpoi –

O pereche mai de soi,

Pentru puişorii ei,

Papucei mai mititei,

Să-i rupă mai cu temei!

După ce vulpița cizmărița a umblat prin toată pădurea după coajă de tei,este foarte obosită și înfrigurată.M-am gandit ca astăzi să o facem să zâmbească pregătindu-i un culcuș cald.Va trebui să o colorăm cât putem de frumos, apoi cu ajutorul părinților o vom decupa și o lipim astfel încât să stea ghemuită , pentru a se încălzi.După ce vulpița este gata va trebui să-i construim și o vizuină , fiecare din ce are la îndemână – frunze, crengi, etc.Aveți exemple de cum trebuie să arate la final!

 










După ce colorează , copiii trebuie ajutați de un adult să decupeze vulpea, apoi o pot lipi astfel încât ea să stea ghemuită.Apoi se pot juca cu ea/el în aer liber , construindu-i un culcuș din frunze sau crenguțe.

Spor la lucru!

Vineri, 20 nov 2020

EDUCAREA LIMBAJULUI– „Vulpea și barza”- poveste

https://www.youtube.com/watch?v=ptGjYWyZpro&ab_channel=GOSNEAVERONICA

Indicații metodice : Copiilor le plac foarte mult poveștile și de aceea am ales să le mai spun o poveste, cu tâlc. Din ea copiii trebuie să înțeleagă că Cine începe cu rău, cu rău sfârșește! Sau că Bine faci, bine găsești!Rău faci, rău găsești!

Chiar dacă sunt mici este bine să le introduceți în vocabular și proverbe ,nu doar acestea din poveștile de săptămana aceasta, ci și altele pe care le considerați potrivite.

Copiii sunt la vârsta la care acumulează foarte mult și imită tot ceea ce văd.Să le oferim exemple pozitive!

Alte activități la alegere pe parcursul zilei:

Joc de masă -Găsește-i locul!

(Asociere forme pe hartie)

Putem folosi orice avem la indemana prin casa, fie din plastic, fie din lemn. Formele de tăiat biscuiții sunt ideale!Important e sa aiba contur bine definit ca sa il putem reprezenta pe hartie.

De asemenea, putem sa folosim elemente dintr-o singura categorie, cum ar fi animale, figuri geometrice, masini, litere, cifre, nasturi, elemente marine, elemente din aer, plante, flori, fructe etc

Urmarim sa dezvoltam: atenția, memoria vizuală, gândirea, vocabularul.




Construcții -Adăposturi pentru animalele pădurii





 

Nu uitați că așteptăm fotografiile sau filmulețele de la voi!

Vă doresc o săptămână ușoară cu multă sănătate!

vineri, 6 noiembrie 2020

Hărnicuți și perseverenți! (vineri)


Vă felicit, dragi copii pentru frumoasele lucrări realizate!Mulțumesc și părinților pentru implicare!
Vă doresc multă sănătate tuturor!



 






















Bun venit la grădiniță!Bine ați venit pe blogul Grupei mici A, de la Grădinița cu PP nr 5, Turnu Mă

Educație fizică - Săritura peste obstacole