SUGESTII DE ACTIVITĂȚI , LA ALEGERE
PENTRU ACASĂ
TEMA : PREGĂTIREA VIEȚUITOARELOR
PENTRU IERNAT
Săptămâna: 16-20 noiembrie 2020
Activitățile propuse se vor
desfășura în functie de timpul disponibil, interesul copilului, materialele
existente, în ce ordine doriți !
Luni, 16 nov 2020
CUNOAȘTEREA MEDIULUI:” În pădure poposim, animale întâlnim!” –convorbire după imagini
Indicații metodice : În materialul
prezentat am introdus mai multe noțiuni necunoscute , cum ar fi : denumirea
adăposturilor animalelor sălbatice( bârlog, vizuină, scorbură) și câte o
caracteristică specifică fiecăruia – Ursul ( cel mai puternic animal), Vulpea
( vicleană, șireată), Lupul ( periculos – sanitarul pădurii),
Veverița ( jucăușă, stângătoare)
În funcție de timpul disponibil și de interesul copilului insistați pe parcursul săptămanii pe cuvintele noi , ajutându-i pe cei mici să le rețină prin intrebări simple așa cum ați ascultat în filmuleț.
ARTISTICO-PLASTICĂ: Fișele pentru
activitățile de săptămana aceasta le puteți găsi la grădiniță, la dna Rodica, luni ,între orele 11- 13, marți-vineri între 7, 30 -12, 30.
„Animale din pădure” –pictură (la alegere –Ursul, vulpea, veverița etc) sau
„Ariciul”- modelaj - țepii din crenguțe de pomi, scobitori, seminte etc-la alegere
Marți, 17 nov 2020
EDUCAREA LIMBAJULUI: :”Turtița” – Lectura educatoarei
https://www.youtube.com/watch?v=6JmqcEfXSWI&ab_channel=GOSNEAVERONICA
Indicații metodice : După audierea poveștii puteți întreba copiii, care sunt personajele ce apar în poveste, în ce ordine apar( cu cine se întâlnește prima dată, apoi cine urmează?)
EDUCAȚIE MUZICALĂ: „Vulpe ,
tu mi-ai furat gâsca!”
Alte activitati la alegere pe parcursul zilei:
-Trasare semne grafice învatate
„Țepii ariciului”
Îmi cer scuze, această fișă am găsit-o recent, de aceea nu am scos-o la imprimantă.Puteți să le dați copiilor să scrie pe toată pagina , liber, fără puncte, fire de iarbă , potrivit de mari .În pădure este multă verdeață...😀😀
Miercuri, 18 nov 2020
ACTIVITATE MATEMATICĂ: „Sortăm
după formă și mărime „– (Învățăm să încercuim!)-Fișă de lucru
EDUCAȚIE FIZICĂ: ”Prin pădure ne plimbăm ,animale admirăm!”- variante de mers, ( mersul piticului, pasul uriașului) ,variante de alergare ( alergare cu genunchii la piept, alergare atingând șezutul etc.)
Joi, 19 nov 2020
ACTIVITATE PRACTICĂ
„Vulpea”- lipire sau „Ariciul” – din cartof și scobitori
Indicații metodice: Pentru a le stârni curiozitatea copiilor pentru activitate le puteti spune următoarea poezie:
Umblă vulpea prin pădure:
Ce să
fure?
Ce să
fure?
Fură
coaja de pe tei,
Şi-mpleteşte
papucei:
Pentru
dânsa o pereche,
Că şi-a
rupt-o pe cea veche.
Pentru
soţ – Jupân-vulpoi –
O
pereche mai de soi,
Pentru
puişorii ei,
Papucei
mai mititei,
Să-i
rupă mai cu temei!
După ce vulpița cizmărița a umblat prin toată pădurea după coajă de tei,este foarte obosită și înfrigurată.M-am gandit ca astăzi să o facem să zâmbească pregătindu-i un culcuș cald.Va trebui să o colorăm cât putem de frumos, apoi cu ajutorul părinților o vom decupa și o lipim astfel încât să stea ghemuită , pentru a se încălzi.După ce vulpița este gata va trebui să-i construim și o vizuină , fiecare din ce are la îndemână – frunze, crengi, etc.Aveți exemple de cum trebuie să arate la final!
După ce colorează , copiii trebuie ajutați de un adult să decupeze vulpea, apoi o pot lipi astfel încât ea să stea ghemuită.Apoi se pot juca cu ea/el în aer liber , construindu-i un culcuș din frunze sau crenguțe.
Spor la lucru!
Vineri, 20 nov 2020
EDUCAREA LIMBAJULUI– „Vulpea și barza”- poveste
https://www.youtube.com/watch?v=ptGjYWyZpro&ab_channel=GOSNEAVERONICA
Indicații metodice : Copiilor le plac foarte mult poveștile și de aceea am ales să le mai spun o poveste, cu tâlc. Din ea copiii trebuie să înțeleagă că Cine începe cu rău, cu rău sfârșește! Sau că Bine faci, bine găsești!Rău faci, rău găsești!
Chiar dacă sunt mici este bine să le introduceți în vocabular și proverbe ,nu doar acestea din poveștile de săptămana aceasta, ci și altele pe care le considerați potrivite.
Copiii sunt la vârsta la care acumulează foarte mult și imită tot ceea ce văd.Să le oferim exemple pozitive!
(Asociere
forme pe hartie)
Putem
folosi orice avem la indemana prin casa, fie din plastic, fie din lemn. Formele de tăiat biscuiții sunt ideale!Important e sa aiba contur bine definit ca sa il putem reprezenta pe hartie.
De
asemenea, putem sa folosim elemente dintr-o singura categorie, cum ar fi
animale, figuri geometrice, masini, litere, cifre, nasturi, elemente marine,
elemente din aer, plante, flori, fructe etc
Urmarim
sa dezvoltam: atenția, memoria vizuală, gândirea, vocabularul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu