CONSILIERE PARENTALĂ






                                                                    Dragi părinți, 

În această pagină veți găsi informații utile , teme de consiliere parentală. Dacă doriți să abordăm anumite teme, vă rog să ne comunicați acest lucru. Pentru început temele alese vor fi legate de primul an de grădiniță, corectarea anumitor comportamente , etc. 

                                                                                                  Prof.înv.preșc.Goșnea Veronica

                                                       COPILUL-FAMILIA ȘI GRĂDINIȚA

În relație cu părinții lui copilul se poate comporta total diferit față de modul în care se comportă cu ceilalți colegi de grupă. Imaginea pe care și-o formează părinții față de copilul lor este una incompletă dacă acesta nu este dus la grădiniță.

Copilul are nevoie de o perioadă mai scurtă sau mai lungă de acomodare. Este știut că în primul an de grădiniță, copiii se îmbolnăvesc destul de frecvent. Se întâmplă ca, după boală, copilul să plângă din nou în primele zile când este lăsat la grădiniță, exact ca la început. Ce facem în această situație? Urmăm pașii de început, discutăm cu copilul și îi prezentăm beneficiile grădiniței.

La fel se întâmplă cu preșcolarii ai căror părinți au un program flexibil, care îi permite copilului să frecventeze 2-3 zile din 5, când cel mic este reținut acasă pe motiv că s-a trezit prea târziu. Soluția este ca mersul la gradiniță să devină rutina zilnică a copilului.

Respectarea unui ritual specific unei activități asemănător cu cel de la grădiniță îl ajută pe copil în dobândirea unor obiceiuri sănătoase (somnul de după-amiază, servirea mesei la ore fixe și mai ales în locul destinat acesteia și nu în camera copilului, sau mai rău, parintele se plimbă cu farfuria să-i dea acestuia să mănânce în timp ce el se joacă).

Educatoarea trebuie prezentată copilului ca un adult de încredere, căreia îi poate cere ce are nevoie, cu care poate vorbi.  De aceea părinții nu trebuie să uite în a-i comunica educatoarei problemele copilului legate de sănătate, obiceiuri alimentare sau rutine. Educatoarea trebuie să știe dacă cel mic are un diagnostic care necesită o abordare diferită față de ceilalți copii, dacă are alergie la un aliment, dacă urmează un tratament medicamentos.

Supraprotecția copilului va duce la dependența de adulți. Învățați-l pe copil să fie independent. Încurajați-l pe copil să  se îmbrace singur sau să pună în aplicare alte lucruri pe care le poate face singur. Învățați-l să ceară ajutor cand nu se descurcă.  Grădinița nu rezolvă această problemă dacă părintele preferă să-l îmbrace pe copil pentru a pleca mai repede de acasă, să nu întârzie la serviciu. O astfel de abordare îi poate determina pe unii prichindei să nu știe cum să se comporte adecvat în relație cu alți copii și  așteaptă mereu un comportament ocrotitor atât din partea colegilor cât și a adulților din grădiniță.

Copiii au nevoie să fie printre cei de o vârstă cu ei. Grădiniţa este locul unde talentele şi aptitudinile copilului ies la suprafaţă. Activităţile de la grădiniţă contribuie la dezvoltarea capacităţii de comunicare a copiilor. Cei care merg la grădiniţă de la 3 ani sunt dornici să coopereze, sunt flexibili, curajoşi, autonomi. Iar în momentul în care ajung la școală nu mai trăiesc atât de tensionat adaptarea la programul de învăţare.

Și nu uitați de… răbdare! 

( sursa : Kidmagia.ro)


Cum ne exprimăm iubirea față de copii le influențează optimismul pentru restul vieții!
Așadar, oferiți-le o îmbrățișare și când sunt fericiți, dar mai ales când sunt supărați!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bun venit la grădiniță!Bine ați venit pe blogul Grupei mici A, de la Grădinița cu PP nr 5, Turnu Mă

Educație fizică - Săritura peste obstacole