Dragi părinți,
Încep prin a-mi exprima
regretul că prima ședință cu părinții nu am putut-o desfășura față în față, dar
regulile trebuie respectate !
Vă destăinui emoția și
bucuria de a vă călăuzi copii către universul cunoașterii și vă asigur că facem
tot ce ne stă în putință pentru ca cei mici să fie bine pregătiți și să dobândescă
toate deprinderile de care au nevoie.
Pentru că mulți dintre dumneavoastră
sunteți la primul copil în grădiniță,ar trebui să vă familiarizați cu programul
zilnic al activităților desfășurare aici.Pe parcursul anului școlar și în
limita timpului disponibil voi detalia , aici pe blog și despre alte etape din
programul zilnic.
1.
PROGRAMUL
ZILNIC DIN GRĂDINIȚĂ
2.
CONȚINUTURILE
ÎNVĂȚĂRII PE SCURT ( ce vom ști la finalul anului școlar)
3.
METODE
PE CARE LE APLICĂM
4.
SFATURI
PENTRU PĂRINȚI
Repere orare |
Jocuri și
activități didactice alese |
Activități pe
domenii experiențiale |
Activități de
dezvoltare personală |
8-8,30 |
Jocuri și
activități alese –Joc liber |
- |
Rutină-Primirea copiilor –Deprinderi specifice |
8,30-9,00 |
- |
- |
Rutină –Micul dejun(deprinderi specifice) |
9,00-11,00 |
Jocuri și
activități alese –pe centre |
Activitate pe
domenii experiențiale |
Rutină-Întalnirea de dimineață-15 min Rutină și tranziție-Ne pregătim pentru activități!(Deprinderi
de igienă individuală și colectivă, deprinderi de ordine și
disciplină,deprinderi de autoservire) |
11, 00-12,30 |
Jocuri și
activități recreative |
- |
Activitate opțională-Dacă este cazul Rutină și tranziție-Jocuri în aer liber (Deprinderi de igienă individuală și colectivă, deprinderi de
ordine și disciplină,deprinderi de autoservire) Rutină –Masa de prânz(Deprinderi specifice) |
12,30-15,00 |
Activități de
relaxare Somnul
copiilor |
- |
Rutină și tranziție-Ne pregătim de relaxare!( Deprinderi de
igienă individuală și colectivă, deprinderi de ordine și
disciplină,deprinderi de autoservire) |
15,00-15, 30 |
- |
- |
Rutină –Gustarea (Deprinderi specifice) |
16-17,30 |
Jocuri de
dezvoltare a aptitudinilor individuale |
Activități
recuperatorii pe domenii experiențiale |
Rutină și tranziție-Din nou la joacă!( Deprinderi de igienă
individuală și colectivă, deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de
autoservire) Rutină –Plecarea copiilor acasă-Deprinderi specifice |
Referitor la activitățile pe domenii experiențiale, acestea sunt în
număr de 7 pe parcursul săptămanii, după cum urmează:
Domeniul Limbă și comunicare – Educarea
limbajului – Povești, poezii, Jocuri didactice cu diferite teme,
specifice varstei , de corectare a vorbirii și îmbogățire a vocabularului
Domeniul
Științe – Cunoașterea mediului
-Activitate
matematică
Domeniul
estetic și creativ – Activitate artistico-plastică ( Pictură și modelaj-alternativ)
Educație muzicală
Domeniul Om și
societate – Activitate practică (colaje,
activități practic-gospodărești etc)
-Educație
pentru societate – Povești, poezii
, jocuri didactice cu tematică rutieră, civică,Așa da, așa nu! Etc
Activitatea practică alternează cu cea de Educație pentru societate, o săptămană practică , cealaltă Educație pentru societate.
Domeniul
Psiho-motric-Educație fizică
2.CE ÎNVĂȚĂM LA GRUPA MICĂ?
ACTIVITĂŢI MATEMATICE
ª - stabilirea de relaţii între obiecte şi
grupuri de obiecte după diferite criterii şi realizând comparaţii;
ª - inţelegerea relaţiilor spaţiale
plasând diferite obiecte într-un spaţiu dat sau în raport cu un reper dat;
ª - clasificarea obiectelor şi
fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;
ª - aprecierea globală a cantităţii de
obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate,
folosind un limbaj adecvat;
ª - să numere de la 1-3, recunoscând
grupele cu 1-3 obiecte şi cifrele corespunzătoare;
ª - să raporteze numărul la cantitate;
ª - să-şi formeze reprezentări corecte
despre formele geometrice plane-cercul și pătratul ;
EDUCAREA LIMBAJULUI
? - comunicarea de impresii,
idei despre aspecte din mediul social şi natural;
? -
participarea la activităţile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât
şi de auditor;
? -
distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;
? -
învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în
contexte adecvate;
? - exprimarea
corectă din pc.d.v. sintactic, în propoziţii simple;
? -
audierea cu atenţie a unor texte pentru a-şi mări orizontul de cunoaştere;
? -
receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi
estetice ale acestuia;
? -
exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a
altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti.
CUNOAŞTEREA
MEDIULUI
- cunoaşterea aspectelor
caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia;
- cunoaşterea corpului uman,
vieţuitoare, plante şi obiecte din mediul apropiat folosind materiale
intuitive;
- aplicarea normelor de
comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
- recunoaşterea anumitor
schimbări şi transformări din mediul înconjurător;
- cunoaşterea unor elemente
ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;
- să comunice impresii, idei
despre aspecte ale mediului înconjurător;
EDUCAŢIE PENTRU SOCIETATE
² - cunoaşterea persoanelor din
mediul apropiat;
² - cunoaşterea normelor necesare
integrării în viaţa socială;
² - manifestarea spiritului de
echipă prin colaborarea la realizarea unei activităţi în comun;
² - cunoaşterea şi aplicarea
regulilor de igienă personală;
² - manifestarea atitudinii
pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;
² - să cunoască drepturile
copilului în viaţa socială;
² - conştientizarea consecinţelor
pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;
² - cunoaşterea de reguli de
securitate personală;
² - înţelegerea semnificaţiei unor
evenimente social-culturale.
EDUCAŢIE ARTISTICO-PLASTICĂ
DESEN/PICTURĂ
· - cunoaşterea denumirii
instrumentelor şi materialelor de lucru folosite;
· - mânuirea corectă a
instrumentelor şi materialelor de lucru;
· - identificarea culorilor de bază
folosindu-le adecvat;
· - înţelegerea procedeului de
lucru prin exersare;
· - aplicarea diferitelor tehnici
de lucru pentru a obţine forme cât mai apropiate de realitate;
· - aplicarea elementelor de limbaj
plastic şi expresie artistică pentru a obţine efecte plastice, forme spontane
şi elaborate;
· - perceperea frumosului din
natură, dezvoltându-şi spiritul de observaţie.
MODELAJ
· - cunoaşterea denumirii materialelor
şi a însuşirilor acestora;
· - exersarea deprinderilor
elementare de modelare pentru a obţine forme cât mai aproape de realitate;
· - să găsească destinaţie utilă
produselor din activităţile de modelaj;
ACTIVITĂŢI PRACTICE
Ä - să analizeze senzorio-motric
însuşirile caracteristice ale materialelor;
Ä - dobândirea unui sistem de
deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;
Ä - aplicarea deprinderilor dobândite
în confecţionarea de produse;
Ä - să asambleze diferite
materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau
fiinţe;
Ä - dobândirea încrederii în
forţele proprii, independenţă în acţiune, răbdare şi disciplină în muncă;
Ä - să lucreze corect, ordonat şi
curat ducând până la capăt lucrul început;
Ä - să manifeste interes şi respect
faţă de produsele muncii oamenilor.
EDUCAŢIE FIZICĂ
v - să se orienteze în schema
corporală cunoscându-şi posibilităţile motrice ale fiecărei părţi;
v - exersarea deprinderilor pentru
a-şi mări capacitatea generală de efort;
v - orientarea în spaţiu
raportându-se la repere date;
v - formarea corectă a
deprinderilor motrice de bază;
v - coordonarea mişcărilor în
raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
v - formarea unei ţinute corporale
corecte, manifestând autocontrol în exersare;
v - să manifeste spirit de echipă,
cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;
v - executarea de mişcări ritmate prin
antrenarea diferitelor părţi ale corpului;
v - să se exprime liber asociind
mişcărilor sentimente, trăiri;
v - executarea corectă a
elementelor de gimnastică acrobatică.
EDUCAŢIE MUZICALĂ
O - diferenţierea sunetelor din
mediu pentru dezvoltarea auzului;
O - diferenţierea auditivă a
timbrului, intensităţii, duratei şi înălţimii sunetelor din mediu şi pe cele
muzicale;
O - interpretarea cântecului cu
acompaniamentul jucăriilor muzicale;
O - interpretarea cântecelor
însoţite de mişcări sugerate de textul lor;
O - să audieze cu atenţie fragmente
muzicale, cântece pentru a le cunoaşte.
3.Metoda de bază pe care o
folosim în activitățile desfășurate este JOCUL.
Învățarea prin joc
oferă preșcolarului oportunități de dezvoltare, nu numai la nivel cognitiv, ci și la nivel
socio-emoțional.
Nu voi detalia aici beneficiile jocului,
ele sunt extrem de cunoscute vreau doar să detaliez materialele necesare jocului de rol , care
poate fi :De-a doctorul, De-a farmacia, De-a bucătăresele, De-a coaforul, De-a
mecanicul auto, De-a constructorii etc.
Aceste jocuri ne ajută acum , în perioada
de început să socializăm, să ne cunoaștem mai bine, să ne împrietenim și ....să
rezolvăm conflictele care apar între noi.Tot prin jocul de rol copiii se familiarizează cu regulile de comportare civilizată în diferite medii.
Avem în grupă la momentul actual 2 truse de doctor, truse de bucătărie cu farfurii,
crăticioare , legume , dar avem nevoie și de alte jucării , care poate vă
prisosesc pe acasă :
Pentru băieți, ( avem 4 fetițe și restul
băieți) ne-ar trebui mașinuțe cu remorcă , pentru încărcat-descărcat, truse de
scule – avem o singură surubelniță și o cheie, pe care cu greu o împărțim , o
singură cască de constructor pe care și-o doresc , bineînțeles toți deodată!
Pentru
fetițe pentru că nu mai avem voie cu materiale textile, sorțulet pentru
bucătărie din material plastificat , trusă de coafor , păpuși- (toate păpușile erau din materiale textile și au fost eliminate )etc.
Am îndrăznit să scriu despre aceste
lucruri și nu vreau să fiu înțeleasă greșit – chiar ne vor îmbogăți mult jocul
și ne vor face mai volubili în vorbire. Altfel se joacă un copil cand are și accesorii
, jocul și creativitatea copiilor au de câștigat.
Nu vreau să cumpărați, doar dacă aveți
acasă și poate stau într-un colț nefolosite. În această idee am făcut
propunerea.
4.SFATURI PENTRU PĂRINȚI:
-Copiii să se odihnească devreme, minim
9-10 ore de somn
-Acces limitat, cât mai redus la
televizor, tabletă, laptop – despre efectele negative ale acestora vom aborda o
temă la Consiliere pentru părinți
-Încercați să urmăriți același model de
educație și acasă : blând, dar cu limite, bazat pe principii și reguli comune,
fără pedepse frecvente , fără niciun fel de violență.
Vă doresc un an școlar cu sănătate și rezultate cât mai bune !
Prof.înv.preșcolar
Goșnea Veronica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu