joi, 8 octombrie 2020

ȘEDINȚĂ CU PĂRINȚII

 

Dragi părinți,

                     Încep prin a-mi exprima regretul că prima ședință cu părinții nu am putut-o desfășura față în față, dar regulile trebuie respectate !

                   Vă destăinui emoția și bucuria de a vă călăuzi copii către universul cunoașterii și vă asigur că facem tot ce ne stă în putință pentru ca cei mici să fie bine pregătiți și să dobândescă toate deprinderile de care au nevoie.

Pentru că mulți dintre dumneavoastră sunteți la primul copil în grădiniță,ar trebui să vă familiarizați cu programul zilnic al activităților desfășurare aici.Pe parcursul anului școlar și în limita timpului disponibil voi detalia , aici pe blog și despre alte etape din programul zilnic.

1.     PROGRAMUL ZILNIC DIN GRĂDINIȚĂ

2.     CONȚINUTURILE ÎNVĂȚĂRII PE SCURT ( ce vom ști la finalul anului școlar)

3.     METODE PE CARE LE APLICĂM

4.     SFATURI PENTRU PĂRINȚI

 

 1.PROGRAMUL ZILNIC DIN GRĂDINIȚĂ

Repere orare

Jocuri și activități didactice alese

Activități pe domenii experiențiale

Activități de dezvoltare personală

8-8,30

Jocuri și activități alese –Joc liber

-

Rutină-Primirea copiilor –Deprinderi specifice

8,30-9,00

-

-

Rutină –Micul dejun(deprinderi specifice)

9,00-11,00

Jocuri și activități alese –pe centre

Activitate pe domenii experiențiale

Rutină-Întalnirea de dimineață-15 min

Rutină și tranziție-Ne pregătim pentru activități!(Deprinderi de igienă individuală și colectivă, deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire)

11, 00-12,30

Jocuri și activități recreative

-

Activitate opțională-Dacă este cazul

Rutină și tranziție-Jocuri în aer liber

(Deprinderi de igienă individuală și colectivă, deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire)

Rutină –Masa de prânz(Deprinderi specifice)

12,30-15,00

Activități de relaxare

Somnul copiilor

-

Rutină și tranziție-Ne pregătim de relaxare!( Deprinderi de igienă individuală și colectivă, deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire)

15,00-15, 30

-

-

Rutină –Gustarea (Deprinderi specifice)

16-17,30

Jocuri de dezvoltare a aptitudinilor individuale

Activități recuperatorii pe domenii experiențiale

Rutină și tranziție-Din nou la joacă!( Deprinderi de igienă individuală și colectivă, deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire)

Rutină –Plecarea copiilor acasă-Deprinderi specifice



  

Referitor la activitățile pe domenii experiențiale, acestea sunt în număr de 7 pe parcursul săptămanii, după cum urmează:

Domeniul Limbă și comunicareEducarea limbajului – Povești, poezii, Jocuri didactice cu diferite teme, specifice varstei , de corectare a vorbirii și îmbogățire a vocabularului

Domeniul Științe – Cunoașterea mediului

                                -Activitate matematică

Domeniul estetic și creativ – Activitate artistico-plastică ( Pictură și modelaj-alternativ)

                                               Educație muzicală

Domeniul Om și societate – Activitate practică (colaje, activități practic-gospodărești etc)

                                            -Educație pentru societatePovești, poezii , jocuri didactice cu tematică rutieră, civică,Așa da, așa nu! Etc

Activitatea practică alternează cu cea de Educație pentru societate, o săptămană practică , cealaltă Educație pentru societate.

Domeniul Psiho-motric-Educație fizică



2.CE ÎNVĂȚĂM LA GRUPA MICĂ?

ACTIVITĂŢI  MATEMATICE

ª - stabilirea de relaţii între obiecte şi grupuri de obiecte după diferite criterii şi realizând comparaţii;

ª - inţelegerea relaţiilor spaţiale plasând diferite obiecte într-un spaţiu dat sau în raport cu un reper dat;

ª - clasificarea obiectelor şi fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;

ª - aprecierea globală a cantităţii de obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;

ª - să numere de la 1-3, recunoscând grupele cu 1-3 obiecte şi cifrele corespunzătoare;

ª - să raporteze numărul la cantitate;

ª - să-şi formeze reprezentări corecte despre formele geometrice plane-cercul și pătratul ;

 

EDUCAREA  LIMBAJULUI

? - comunicarea de impresii, idei despre aspecte din mediul social şi natural;

? - participarea la activităţile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;

? - distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;

? - învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;

? - exprimarea corectă din pc.d.v. sintactic, în propoziţii simple;

? - audierea cu atenţie a unor texte pentru a-şi mări orizontul de cunoaştere;

? - receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia;

? - exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti.

 

CUNOAŞTEREA MEDIULUI

- cunoaşterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia;

- cunoaşterea corpului uman, vieţuitoare, plante şi obiecte din mediul apropiat folosind materiale intuitive;

- aplicarea normelor de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;

- recunoaşterea anumitor schimbări şi transformări din mediul înconjurător;

- cunoaşterea unor elemente ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;

- să comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurător;

 

EDUCAŢIE PENTRU SOCIETATE

² - cunoaşterea persoanelor din mediul apropiat;

² - cunoaşterea normelor necesare integrării în viaţa socială;

² - manifestarea spiritului de echipă prin colaborarea la realizarea unei activităţi în comun;

² - cunoaşterea şi aplicarea regulilor de igienă personală;

² - manifestarea atitudinii pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;

² - să cunoască drepturile copilului în viaţa socială;

² - conştientizarea consecinţelor pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;

² - cunoaşterea de reguli de securitate personală;

² - înţelegerea semnificaţiei unor evenimente social-culturale.

 

EDUCAŢIE ARTISTICO-PLASTICĂ

DESEN/PICTURĂ

·       - cunoaşterea denumirii instrumentelor şi materialelor de lucru folosite;

·       - mânuirea corectă a instrumentelor şi materialelor de lucru;

·       - identificarea culorilor de bază folosindu-le adecvat;

·       - înţelegerea procedeului de lucru prin exersare;

·       - aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obţine forme cât mai apropiate de realitate;

·       - aplicarea elementelor de limbaj plastic şi expresie artistică pentru a obţine efecte plastice, forme spontane şi elaborate;

·       - perceperea frumosului din natură, dezvoltându-şi spiritul de observaţie.

MODELAJ

·       - cunoaşterea denumirii materialelor şi a însuşirilor acestora;

·       - exersarea deprinderilor elementare de modelare pentru a obţine forme cât mai aproape de realitate;

·       - să găsească destinaţie utilă produselor din activităţile de modelaj;

 

ACTIVITĂŢI PRACTICE

Ä - să analizeze senzorio-motric însuşirile caracteristice ale materialelor;

Ä - dobândirea unui sistem de deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;

Ä - aplicarea deprinderilor dobândite în confecţionarea de produse;

Ä - să asambleze diferite materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau fiinţe;

Ä - dobândirea încrederii în forţele proprii, independenţă în acţiune, răbdare şi disciplină în muncă;

Ä - să lucreze corect, ordonat şi curat ducând până la capăt lucrul început;

Ä - să manifeste interes şi respect faţă de produsele muncii oamenilor.

 

EDUCAŢIE FIZICĂ

v - să se orienteze în schema corporală cunoscându-şi posibilităţile motrice ale fiecărei părţi;

v - exersarea deprinderilor pentru a-şi mări capacitatea generală de efort;

v - orientarea în spaţiu raportându-se la repere date;

v - formarea corectă a deprinderilor motrice de bază;

v - coordonarea mişcărilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;

v - formarea unei ţinute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;

v - să manifeste spirit de echipă, cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;

v - executarea de mişcări ritmate prin antrenarea diferitelor părţi ale corpului;

v - să se exprime liber asociind mişcărilor sentimente, trăiri;

v - executarea corectă a elementelor de gimnastică acrobatică.

 

EDUCAŢIE MUZICALĂ

O     - diferenţierea sunetelor din mediu pentru dezvoltarea auzului;

O     - diferenţierea auditivă a timbrului, intensităţii, duratei şi înălţimii sunetelor din mediu şi pe cele muzicale;

O     - interpretarea cântecului cu acompaniamentul jucăriilor muzicale;

O     - interpretarea cântecelor însoţite de mişcări sugerate de textul lor;

O    - să audieze cu atenţie fragmente muzicale, cântece pentru a le cunoaşte.

 

3.Metoda de bază pe care o folosim în activitățile desfășurate este JOCUL.

Învățarea prin joc oferă preșcolarului oportunități de dezvoltare, nu numai la nivel cognitiv, ci și la nivel socio-emoțional.

Nu voi detalia aici beneficiile jocului, ele sunt extrem de cunoscute vreau doar să detaliez materialele necesare jocului de rol , care poate fi :De-a doctorul, De-a farmacia, De-a bucătăresele, De-a coaforul, De-a mecanicul auto, De-a constructorii etc.

Aceste jocuri ne ajută acum , în perioada de început să socializăm, să ne cunoaștem mai bine, să ne împrietenim și ....să rezolvăm conflictele care apar între noi.Tot prin jocul de rol copiii se familiarizează cu regulile de comportare civilizată în diferite medii.

Avem în grupă la momentul actual  2 truse de doctor, truse de bucătărie cu farfurii, crăticioare , legume , dar avem nevoie și de alte jucării , care poate vă prisosesc pe acasă :

Pentru băieți, ( avem 4 fetițe și restul băieți) ne-ar trebui mașinuțe cu remorcă , pentru încărcat-descărcat, truse de scule – avem o singură surubelniță și o cheie, pe care cu greu o împărțim , o singură cască de constructor pe care și-o doresc , bineînțeles toți deodată!

 Pentru fetițe pentru că nu mai avem voie cu materiale textile, sorțulet pentru bucătărie din material plastificat , trusă de coafor , păpuși- (toate păpușile erau din materiale textile și au fost eliminate )etc.

Am îndrăznit să scriu despre aceste lucruri și nu vreau să fiu înțeleasă greșit – chiar ne vor îmbogăți mult jocul și ne vor face mai volubili în vorbire. Altfel se joacă un copil cand are și accesorii , jocul și creativitatea copiilor au de câștigat.

Nu vreau să cumpărați, doar dacă aveți acasă și poate stau într-un colț nefolosite. În această idee am făcut propunerea.

4.SFATURI PENTRU PĂRINȚI:

-Copiii să se odihnească devreme, minim 9-10 ore de somn

-Acces limitat, cât mai redus la televizor, tabletă, laptop – despre efectele negative ale acestora vom aborda o temă la Consiliere pentru părinți

-Încercați să urmăriți același model de educație și acasă : blând, dar cu limite, bazat pe principii și reguli comune, fără pedepse frecvente , fără niciun fel de violență.

Vă doresc un an școlar cu sănătate și rezultate cât mai bune !

                                                                                      Prof.înv.preșcolar

                                                                                      Goșnea Veronica


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bun venit la grădiniță!Bine ați venit pe blogul Grupei mici A, de la Grădinița cu PP nr 5, Turnu Mă

Educație fizică - Săritura peste obstacole